Dekra Slovensko

Bezpečnosť pre našich najmenších

Začiatok školy je vždy veľkou udalosťou. O to väčšou ak máte doma prváčika. V očiach dieťaťa, ktoré už nie je celkom maličké sa odráža hrdosť, zvedavosť, radosť prípadne aj strach.

Už to nie sú len dni plné hier a priateľov, prichádza zodpovednosť a nutnosť disciplíny. Nástup do školy je pre vášho drobca prvým vážnym krokom, ktorý sa ponáša na život dospelých. Každý rodič sa na tento proces pozerá s obrovskou radosťou a iste je na svoje dieťa patrične hrdý. Popri všetkých milých povinnostiach treba dbať i na bezpečnosť a to nielen v škole, ale aj po ceste na vyučovanie a späť domov.

Bezpečnosť potrebuje hlavičky

Spoločnosť Dekra sa cielene snaží prispievať k bezpečnosti na cestách v mnohých krajinách už viac ako 13 rokov prostredníctvom medzinárodnej kampane “Bezpečnosť potrebuje hlavičky”. Dekra v nej pomáha deťom porozumieť pravidlám cestnej premávky, pretože vidieť a byť videný je obrovský rozdiel. A to hlavne u mladších detí, ktoré majú nižšiu výšku a vodiči ich môžu ľahko prehliadnuť.

Práve preto jeden krát ročne, na začiatku školského roka, rozdáva špeciálne reflexné šiltovky pre tých najmladších účastníkov cestnej premávky. Tieto čiapky zaisťujú bezpečnosť hneď dva krát a to pomocou signálnej červenej farby, ktorá evokuje vo vodičovi „Stoj!“ a zároveň obsahujú reflexné prvky, ktoré pomáhajú pri zníženej viditeľnosti.

Čiapky sú teda jednoduchým, ale efektívnym nástrojom na ochranu detí.

Celosvetová kampaň

Okrem Slovenska je kampaň aktívna napríklad v Nemecku, Poľsku, v Čechách, vo Švédsku či v Belgicku.

V minulom roku bola kampaň najúspešnejšia u našich susedov v Nemecku, kde tisíce detí získali červené čiapky, zúčastnili sa prednášok o dopravnej výchove a malí školáci dokonca dostali aj polepený autobus, ktorý mohli využívať pri školských výletoch, mestských slávnostiach, alebo iných kultúrno-výchovných podujatiach.

Dekra sa zúčastnila aj na mnohých udalostiach organizovaných mestami, či policajnými zbormi, kde sa aktívne zapájala do edukácie detí aj rodičov.

Táto masívna kampaň zameraná na bezpečnosť funguje od roku 2004 a do minulého roka sa rozdalo cez 2 300 000 čiapok. Veríme, že toto číslo bude každým rokom rásť a že bezpečnosť na cestách bude rok od roku stúpať.